Tuesday, March 30, 2010

- DiaLaH -

Alhamdulillah.... Masih sempat lagi aku melepaskan rindu aku kepada si dia. Walaupun sekejap sahaja tidak bersua, tidak berbual namun, Alhamdulillah, si dia tetap setia menunggu aku. Sukar untuk aku lepaskan si dia ini kerana kesetiaannya.

Usai solah, aku cepat-cepat pergi kepadanya bertanya khabar. Alhamdulillah, si dia masih seperti biasa. Tak pernah berubah. Senyumanku turut terukir di bibir. Dia turut tersenyum simpul. Jarak masa setengah jam itu, aku cuba mengisi ruang masa itu dengan sepenuhnya dan sebaik mungkin agar dia tidak jemu berbual dengan aku.

Aku cuba juga mengalunkan dengan nyanyian semerdu mungkin agar si dia tidak sedih lagi. Mungkin kerana masa siangku telah aku korban untuk kerjaku (praktikal). Jangan bersedih sayang, aku sentiasa rindu padamu. Sentiasa aku ingin berbicara baik denganmu walaupun sekejap. Tetapi, maafkan aku kerana kadang kala kamu tidak aku ingati seketika. Sibuknya aku dengan kerjaku sehingga lupa pada si dia. Begitu layananku padanya.

Namun, kesetiaannya tetap utuh untuk aku. Aku semakin menyayanginya. Harap aku pun tidak pernah rasa jemu setiap kali aku menatap wajahnya, setiap kali aku berbual dengannya dan setiap kali aku berlagu untuknya. Ya Allah, janganlah Engkau menarik rasa suka aku padanya kerana dialah aku seperti sekarang. Hanya Engkau jualah Maha Mengetahui apa yang kucuba sampaikan. Aku mohon jangan Engkau campakkan rasa jemu dan bosan kepada aku terhadap si dia. Perkenankanlah doaku ini Ya Allah.... Amiinn....

Entah....Masih adakah hari esok untuk kita bersua?

Wallahu a'lam

0 orang tertinggal pesanan:

  © Free Blogger Templates Spain by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP