Saturday, October 25, 2008

-iluvislam.com-

Bismillahirrahmanirrahim....

Assalamualaikum...

Huh... Pagi2 nih sejuk betoi...Dari pukui 3 pagi td dok hujan, sampai dlm pukui 8 baru berhenti. Alhamdulillah la sebab cuaca hari nih masih lagi elok dan penuh dengan rahmat dan keberkatan yg dilimpahi daripada Ilahi.

Kalau tengok kt luar negara, perang sana perang sini, bom sana bom sini, tembak sana tembak sini, memang xselamat lagi untuk keluar dari rumah. Apatah lagi, kalau keluar pergi duduk kt halaman rumah pun xselamat. Alhamdulillah, aku dan saudara2 se-Islamku yg lain dipilih oleh Allah untuk menetap di bumi Malaysia ini walaupun (ada jugak walaupun) politik masa kini belum stabil secara keseluruhannya. Bersyukur jugak bagi saudara se-Islamku yg berada di tempat2 yg aku sebutkan td tuh kerana diberi peluang oleh Allah untuk berjihad mempertahankan maruah agama Islam dan tanah air mereka sendiri. Di sana jugak, mereka dapat mempelajari erti susah payah kehidupan yg sementara agar mereka dapat kehidupan yg indah lagi abadi tika di akhirat kelak. Aku doakan moga Allah meredhai jalan yg mereka pilih dalam mempertahankan Islam agar kembali teguh berdiri di atas tanah air mereka sendiri. Amiiinnn Ya Robbal 'alamiin...

Sebenarnya nak kongsi pasal benda lain tapi terlintas pulak nak bincang sikit pasal hal td, jadi teruskan je lah sikit, hehe... Hmmm... Dah nak hampir setahun da aku masuk website iluvislam.com. Lama la jugak kan.. Tapi ada yg lagi lama dari aku, hehe... Banyak jugak yg aku pelajari dan yg aku dapat dari situ. Laman web iluvislam.com nih seperti 1 laman ilmu di mana ada membincangkan tentang permasalahan, perkongsian ilmu, cerpen, hadith, ayat2 al-Quran, dan berbagai-bagai lagi la. iluvislam.com jugak ada organisasi dia tersendiri yg terdiri daripada webmaster, editor, moderator, penganalisa artikel, penulis jemputan dan sebagainya. Setakat nih xtahu la dah berapa ramai yg jadi MT iluvislam.com. Ahli iluvislam.com setakat sekarang nih sudah mencapai 24 570 orang. Banyak jugak tuh. Alhamdulillah dan ucapan tahniah jugak kepada semua yg terlibat dlm iluvislam.com.

Selalunya aku masuk bahagian forum iaitu bahagian 100 forum terkini. Dari situ aku baca la pendapat2 sahabat2 iluvislam.com yg baru dipostkan. Banyak la tajuk2 forum yg ada kat situ. Hampir kesemuanya aku baca. Ada jugak aku post reply dalam forum tuh. Hehe.. Saja2, setakat nak memberi pandangan dan perkongsian sikit. Tapi idea sahabat2 yg lain lagi bernas dari yg aku punya idea. Hehe... Sronok jugak baca hasil kerja tangan cerpen yg sahabat2 iluvislam.com buat. Kebanyakannya, cerita yg bagus, dgn jalan cerita yg bagus, penggunaan bahasa yg baik, membuatkan sahabat2 iluvislam.com yg lain menjadi minat nk baca sampai habis ceritanya. Para moderator sumenye ok2, sporting, dan baik2 belaka. Ahli2 iluvislam.com pun baik2 jugak.

Kalau satu hari xmasuk iluvislam.com memang xsah, kehkehkeh... Adik aku pun ada jugak baca artikel dari situ, xtahu la dia jadik ahli ke x. Kadang2 tuh, jika ada maklumat dari situ yg aku rasa ragu2 sikit, aku tanya la sahabat2 aku. Jadi, dh ada 2 guru, kalau nak tanya dengan lebih jelas, tanya ustaz la maa. Dalam iluvislam.com pun ada moderator soal jawab agama yg bertauliah. Jadi, xmenjadi satu kerisauan untuk aku mempelajari sikit ilmu di iluvislam.com tuh. Dalam iluvislam.com nih jugak, setakat yg aku tahu, xdak la orang yg berfahaman dengan ajaran sesat or something like that, insyaallah. Semuanya yg bertauliah untuk bergelar seorang guru agama. Alhamdulillah, semua tuh menjadi halangan untuk aku mendapat ilmu daripada laman web tersebut.

Aku menaip bukan untuk menaikkan nama laman web tersebut, tetapi untuk perkongsian ilmu yg ada di dalamnya. Begitu jugak, aku bukanlah seorang yg taksub untuk mengikut satu-satunya sebuah website. Sekadar untuk mengembangkan pendapat dan pengetahuan sendiri kepada sahabat2 sekalian. Hehe...

Harap, apa yg baik itu, kita gunakan dan sampaikan dan yg xbaik itu, aku mohon kemaafan. Andai ada kesilapan bahasa yg ditaip dalam topik kali ini, pohon ditegur dan dimaafkan (sebab xgheti nak buat ayat sangat..hehe..).

Sudi2 menjenguk iluvislam.com ya... =]



Wallahu a'lam.... =]

0 orang tertinggal pesanan:

  © Free Blogger Templates Spain by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP