Monday, June 22, 2009

- SeLamaT Hari AbaH -

Assalamu'alaikum...


Selamat Hari Bapa. Itu yang aku nak ucapkan pada abah aku. Pengorbanan seorang yang bernama Abah ini tidak ternilai harga dan tidak terkira besar jasanya pada keluarga, terutamanya pada aku. Biarpun diam tidak pernah mengungkit, tetapi dalam hatinya siapa tahu tersimpan seribu keperitan dan penat lelahnya dalam menyara keluarga.

Abah aku ini walaupun nampak garang, tetapi hatinya baik. Hehehe... Abah aku merupakan seorang guru di sebuah sekolah. Dekat aja dengan rumah. Beliau mengajar pelajar-pelajar tingkatan 1 hinggalah tingkatan 3. Oleh sebab itu, ramai la budak-budak kat taman rumah aku nih kenal dengan beliau.

Selain itu, hobi abah aku ini ialah sering mengadap komputernya dan membaikpulih komputer. Siapa-siapa yang pernah datang rumah aku, mereka dapat lihat banyak CPU-CPU kat dalam rumah aku nih (Abah...jangan marah na, nanti cepat tua...Hehe...). Beliau mendapat ilmu ini dengan belajar sendiri, dengan izin Allah. Ingin juga aku mewarisi ilmunya yang melambak itu. Hehe... Bukannya apa, kan senang kalau aku yang membaiki komputer sendiri. Tidak perlu menyusahkan abah aku lagi.

Apa-apa pun, aku doakan semoga Abah aku dipanjangkan umur, dimurahkan rezki, dan diberi ni'mat kesihatan yang baik sentiasa. Amiiin...

- Selamat Hari Bapa -






Wallahu a'alam...

0 orang tertinggal pesanan:

  © Free Blogger Templates Spain by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP