Saturday, November 28, 2009

- PeRmuLaaN: 11 ZuLhiJJaH 1430 -

Alhamdulillah... Hari ini bagaikan dalam sejarah (kot laa...). Hampir seluruh ahli keluarga Haji Salleh a.k.a moyang aku berhimpun di tempat bermulanya sejarah tersebut, di Pondok, berhampiran Makam Diraja, Langgar. Perhimpunan besar keluarga yang pertama kali diadakan agak meriah juga. Ramai yang datang, yang dah lama tidak nampak dan yang tidak pernah nampak pun ada juga.

Apabila melihat kembali salasilah yang disusun oleh PakSu Sukarno, memang tak dijangka ramainya zuriat selepas Allahyarham moyang Haji Salleh. Cucu-cucu beliau boleh dijangkakan dalam lebih 20 orang, apatah lagi cicit-cicit beliau yang hampir semuanya 100 orang (jangkaan aku... taip tak rujuk semula). Tidak termasuk bilangan menantu bagi cucu dan cicit beliau. Tidak kusangka begitu besarnya keluarga ini.

Tidak aku lupakan untuk mengucapkan Selamat Menyambut Aidil Adha kepada semua yang mengenali diri aku ini. Sapa-sapa nak mai beghaya kat ghumah aku, habaq dulu na. Mana tau, kot-kot aku balik kampung ka, takdak kat ghumah ka, hehe... Kepada kawan-kawan aku yang akan memulakan L-i pada 1 Disember 2009 ini, semoga praktikal kalian bermula dengan baik, Insyaallah. Semoga kita semua dalam barakah Ilahi. Insyaallah...

Jadikan Aidil Adha kali ini sebagai satu jawapan terhadap apa jua yang telah kita lakukan sebelum ini, adakah kita berada di tempat yang betul, atau tidak. Insyaallah, semoga kita semua melalui hari-hari yang mendatang dengan baik.

Wallahu a'lam...

0 orang tertinggal pesanan:

  © Free Blogger Templates Spain by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP