Sunday, January 03, 2010

- KaLiMaTuLLaH -

Assalamu'alaikum...

Sudah masuk tahun baru masihi 2010 daa... Sesi persekolahan telah pun bermula kelmarin. Adik-adik aku sudah pun kembali ke asrama. Tinggallah kami berlima sekeluarga (abah, mak, aku dan 2 orang adik aku) di rumah. Jika sebelum ini, kerja rumah hampir semuanya dibereskan oleh adik-adik aku, kini aku pula yang kena pikul kerja rumah. Ahakkss... Tidak kisah la asalkan semuanya dapat dibereskan.

Akan datang, mungkin setiap pagi Ahad, aku akan keseorangan di rumah sehinggalah ke petang. Biasalah, masing-masing dengan urusan sendiri. Mak dan Abah aku bekerja dan 2 orang adik aku pula bersekolah. Aku? Buat kerja sendiri la. Kalau rajin, buat cara rajin. Kalau malas, memang malas sungguh. Hehe...

Rentetan dengan isu baru yakni penggunaan kalimah Allah dalam majalah Herald-The Catholic Weekly yang telah pun dibenarkan oleh mahkamah, hal demikian telah pun membangkitkan kemarahan di kalangan umat Islam di Malaysia. Aku fikir isu ini telah pun diselesaikan dan tidak dibangkitkan lagi, rupa-rupanya masih ada. Tak pun, aku yang ketinggalan zaman dan baru tahu tentang isu ini. Aduss.....

Ramai pihak telah 'bangkit' untuk membantah keputusan mahkamah tersebut dan ramai pula yang menyokongnya. Di sini, aku baru nampak kesatuan dan perpaduan umat Islam itu. Syabas buat yang sedar. Buat yang tak sedar dan buat-buat tak sedar, bila lagi anda nak bangun dari tidur duniawi? Takkanlah nak mengikut terus arus mimpi dunia fana ini secara buta tuli? Bangkitlah dari mimpi kamu wahai yang mengaku dirinya Islam.

Bukanlah maksud aku untuk meminta menimbulkan huru-hara, membuat demonstrasi di jalanan, menyerang gereja-gereja di Malaysia ini, hatta apa sekali pun yang menimbulkan kerosakan di atas muka bumi Allah ini. Tetapi, tidakkah kita rasa tercabar akan perbuatan mereka itu walaupun sedikit? Fikir-fikirkanlah...

Kata daripada seorang sahabat, "Allah sebagai Tuhan sebenar semua manusia memang benar, tetapi mengatakan Allah sebagai Tuhan sembahan semua agama ternyata jauh menyimpang"

Mohon jika ada salah silap, harap ditegur...

Wallahu a'lam....

0 orang tertinggal pesanan:

  © Free Blogger Templates Spain by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP